Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj rodičů a učitelů k domácím úkolům
Bárová, Jitka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat postoj rodičů k domácím úkolům. Naopak zjistit názor učitelů, kteří jsou s touto problematikou v přímém kontaktu. Teoretická část ročníkové práce vymezuje pojem domácí úkol a domácí přípravu. Dále se zaměřuje na funkci, význam domácích úkolů, motivaci a hodnocení. Empirická část se věnuje rozhovorům s rodiči a učiteli. Informace od obou typů respondentů jsou získány formou rozhovoru. Rozhovor s rodiči směřoval k hlavní otázce: Jaký postoj mají rodiče k domácím úkolům svého dítěte? A rozhovor s učiteli směřoval k hlavní otázce: S jakým účelem zadávají učitelé domácí úkol? Vyhodnocení rozhovorů ukázalo, že domácí úkoly jsou ze strany rodičů a učitelů žádoucí. KLÍČOVÁ SLOVA domácí úkol, domácí příprava, komunikace učitelů s rodiči, vzájemná spolupráce
Komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy žáků
Mrázová, Barbora ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. Teoretická část se skládá ze dvou částí. První část je věnována problematice domácí přípravy a domácích úkolů. Zmíněné jsou doporučované podoby domácích úkolů, doporučované postupy jejich zadávání a hodnocení. Neopomenutelnou část tvoří také pozitivní a naopak negativní vlivy domácí přípravy. Druhou část tvoří problematika komunikace a spolupráce školy s rodiči ohledně domácí přípravy. V této části jsou analyzovány možnosti spolupráce školy (učitelů) a rodičů v domácí přípravě žáka. Dále se zabýváme zapojováním rodičů do domácí přípravy, jsou zde zmíněny vhodné postupy a také doporučení pro rodiče. V empirické části práce se zabýváme postoji rodičů, učitelů a dětí k domácí přípravě a domácím úkolům. Hlavní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník. Dotazníkové šetření je dále doplněno polostrukturovanými rozhovory s několika respondenty (učiteli a rodiči). Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé mají k domácí přípravě a domácím úkolům kladný postoj a upozorňují především na důležitost pro žáky. Rodiče a děti zaujímají spíše postoj neutrální. Většina rodičů zároveň vyjádřila svůj nesouhlas s tím, že by dětem domácí úkoly nebyly vůbec zadávány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.